torsdag 26 april 2012

Hälsokontroll

Jaha, då var det dags för en hälsokontroll. Nu när jag ska byta avdelning på jobbet och återigen börja jobba med polyesterlim, som innehåller styren, ska det kontrolleras så jag inte är allergisk mot något ämne som finns i detta eländiga lim. Lite intressant ändå, jag har ju faktiskt jobbat på denna avdelningen ett par-tre år innan jag fick byta till nuvarande plats. Men NU är det dags att kolla så jag inte kommer döööö där nere i limmet! Jaja, det är väl bra ändå att få sin hälsa kollad. Det följde med ett frågeformulär som jag ska fylla i och svara på. Bl.a så finns dessa ja/nej frågor med: 
  • Besvär?  Vad menas med detta? Jag har besvär med ganska mycket! Jag har besvär med att stiga upp före fan på morgonen. Jag har jävligt mycket besvär när det ösregnar ute. Det ställer ofta till det en hel del i min planering. Jag har besvär med en hälsporre (tror jag i alla fall att det är). Osv. Men hjälp mig gärna med denna fråga, för jag är ganska osäker på om jag ska kryssa i Ja eller Nej...
  • Är du onormalt trött? Nja, jag är ju grymt trött när jag kliver upp 04.30. Är ganska så trött på dagen och vill gärna sova när jag kommer hem från jobbet, det inträffar dock oerhört sällan att jag verkligen gör slag i den saken. Jag somnar som en stock på kvällarna. Men jag orkar ju faktiskt hålla mig vaken hela dagen. Men det är klart, jämför man med någon som inte har besvär med att kliva upp tidigt, eller har en massa djur att ta hand om... Ja, då kanske jag är onormalt trött?? Jag är rätt så trött nu också btw.
  • Känner du dig ofta irriterad utan anledning? Jag är nog rätt ofta irriterad, en sällan utan anledning. Eller så kanske jag bara hittar på aneldningar för att jag är irriterad?? Jag får fundera ett tag på vad jag ska svara där.
  • Är du glömsk? Öhhh.... Ja! Jag har sjukt dåligt minne. Jag skyller på att det redan är fullt i hjärnan. Jag har en hel del att tänka på faktiskt och tycker att man då faktiskt har rätt till att vara lite glömsk. Men vart drar man gränsen vid glömsk? HUR glömsk ska man vara innan man ska kryssa i Ja?!
  • Har dina anhöriga sagt att du är glömsk? Inget som jag kommer ihåg i alla fall. Man kan säga att jag inte "lagt det på minnet".
  • Måste du ofta skriva upp på lappar vad du ska komma ihåg? Jag använder mig inte av lappar. Däremot så skriver jag upp allt i min almanacka. Annars finns risk för att jag glömmer något. Räknas det? I så fall känner jag många, många, många, som har problem med minnet!
Ja, det var en del av frågorna. Min favorit är ändå den högst upp! Enkel och mycket svårförstådd - "Besvär", kort och gott. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar