onsdag 25 april 2012

Livet på landet

Hade tänkt skriva ett längre inlägg om en diskussion vi hade på jobbet idag angående "efterrättens" vara eller icke vara efter ett besök på en fin restaurang. (Personen i fråga tyckte inte att man bjuder med sig en vän, utan tar med sig någon där man har chans att få "efterrätt" efteråt. Jag tyckte att man lika gärna kan bjuda med sig en vän och att ett besök på restaurang inte behöver betyda mer än just en middag.) Men känner att jag inte orkar det, det kommer bli för långt. Det var en diskussion som pågick från ungefär kl. 08.00 till kl. 15.00 då vi gick hem.

Det är roligt att diskutera, jag älskar det! Jag kan diskutera om nästan allt, nästan hur länge som helst! En del tror nog att jag gillar att "käfta emot" (ja, det gör jag ju också i och för sig), men det är kul att vrida och vända på saker för att få reda på exakt hur den andra personen tänker =)

Igår hade jag tänkt göra så mycket, men det blev inte ens hälften av det. Fick åka och rädda min sambo, som hade satt sig fast med traktorn och timmervagnen i leran. Jag kan upplysa er om att det var evigheter sedan jag kört traktor och då var det inte ett gammalt ök från -67 (eller nåt sånt), svårväxlad och trög var den. Jag har heller aldrig kört traktor mer än på plan mark! I alla fall, bort med traktorn till skogen och dra loss sambon och traktorn. Sedan skulle jag lyckas att köra tillbaka traktorn genom skogen, över stock och sten. det gick ju bra men det var längesedan jag kände mig så rädd. Ja, jag var verkligen rädd. Jag var övertygad om att traktorjäv--n skulle välta vilken sekund som helst! "Om traktorn välter, håll fast i ratten Hoppa inte!" står det på en skylt. Jo tjena! Vem f-n har lust att sitta kvar där om traktorn får för sig att tippa omkull?! Det gick ju i alla fall bra och jag kom hem hel. Informerade sambon om att jag gärna kör traktor och jag hjälper honom gärna, men jag kommer aldrig mer att köra i skogen! Varför kan han inte bara köpa en ardenner eller nåt och dra hem veden med? Miljövänligt, man har någon att prata med där ute i skogen och en häst välter (oftast) inte! Det är också sällan som dom fastnar i lite lera och så är det såklart mycket trevligare med hästar än traktorer ;) 

Idag hade jag tänkt att göra färdigt staketet till nya hästhagen, men vem har lust att göra någon ute när det regnar på det här viset?! Nä, det får vänta tills i morgon...


1 kommentar:

  1. Men kom igen nu!
    Efterrättens vara eller icke vara... viktiga saker som var tvungna att avhandlas!
    Det lyste iaf upp en ganska trist dag för min del! :)

    SvaraRadera