lördag 27 november 2010

Insnöad

Skulle ha åkt med jobbet till Kosta idag. Där är det julmarknad och sedan hyttsill på kvällen. IDOL finalisterna är där och jag skulle fått träffa Jay... Nu blir det inte så.. Buuhuuu...Men det snöade så mycket här inatt så vi ville inte köra utan att ploga vägen först och då hann vi inte med bussen... Typiskt. Så nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra först; städa, pynta, rida, skotta snö, baka????
Mitt fågelbord har jag ju inte heller plockat fram! Herregud, stackars småfåglar! Vilken grym människa jag är, men jag har helt enkelt inte haft tid! Jag skyller återigen på mitt jobb.... Vilken skillnad det är att gå från 75% dagtid till 100% skiftgång! Jösses! Men jag vänjer mi nog säkert snart. Just nu känns det väldigt jobbigt i alla fall. Jag är seg och trött. Har haft väldigt svårt att ställa om dygnet igen sedan vi jobbade natthelgen.... Jag som är nattmänniska egentligen, trivs ändå bra med att jobba nätter. Men att ställa tillbaka dygent "rätt" efter det är enormt svårt tycker jag! Jag hoppas att jag snart kommer in i rutinerna, för som det är nu så blir inte mycket gjort här hemma....Fick lön i torsdags, det var ju väldigt kul i alla fall...Kanske skulle anställa en "husa" på heltid?? ;P Nja, såååå mycket tjänar jag nog inte.

Tror jag går ut och busar i snön med mina små änglar :) T vill nog väldigt gärna busa han också, men han får inte. Knäet måste bli bra först. Stackarn, han som älskar snö! Men lite roligt får han ha när vi går på träningsturen. Såklart utnyttjar vi snön till det positiva. Bra träning är det att plumsa runt i snön. :) Häromdagen hittade Tapper på en egen aktiverings lek. Han vill, ibland, ta med sig sitt tuggben/filten/ tasshandduken/leksaker ut på promenaden. Den dagen var det tuggbenet som fick följa med. Han brukar bära den stolt genom hela promenaden och hem igen. Men, denna gången tappade han den i snön när han gjorde ett lycko skutt. Benet försvann och T blev förtvivlad. Jag gav honom ett litet tips: "LETA". Så... han körde ner nosen, "KLICK", och letade, letade och fann! Glad blev han och gjorde om samma sak igen och igen och igen... "Be mig leta matte, be mig leta!!"  "KLICK" Provade tidigare med lite olika saker i snön men han har inte varit speciellt intresserad av att hitta dessa. Men nu vet jag ju vad som ger honom motivation :) Att jag inte tänkt på det tidigare!!


//Sarah


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar