fredag 19 november 2010

Godnatt världen, nu sover jag bort det dåliga vädret...

Alla tjatar om snö.... Hemma hos oss regnar det dock bara! Fy f-n säger jag bara, det är lerigt, kladdigt, kletigt, skitigt osv osv.... Jag tror att jag snart kräks!

Man kan ju undra varför folk egentligen bor här i lerlandet Småland?! Jag vill ha snö NU!
Ska jobba natt hela helgen  och det är väl kanske positivt, då sover jag om dagarna och slipper se eländet!
Hästarna har fått flytta över till vinterhagen nu, där dom ha ett nytt och fint vindskydd! Äntligen kan dom gå ute dygnet runt utan att jag behöver oroa mig för dåligt väder och blåst. Det är bara för dom att gå in där och ställa sig så slipper dom bli blöta. Så fiffigt =)



I Alaska är det minsann inte kletigt och lerigt, där är det kallt och snöigt!
Filmsnutten är en teaser för världens längsta och svåraste slädhundstävling, Iditarod.






Godnatt då...
//Sarah m. flock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar