lördag 13 november 2010

God morgon världen, nu har jag vaknat!

Ja, det känns som att jag sovit i en vecka ungefär. Men inte är jag mer utvilad för det! Jobbat natt hela veckan, första gången på..... ja evigheter känns det som. Har iofs inga problem med att jobba natt, men att sova på dagen och sedan vakna när det är mörkt ute känns inte som någon höjdare alls! Seg blir man och kommer liksom aldrig riktigt i gång... Men det är väl en vanesak antar jag.

Djuren har inte haft någon spännande vecka dom heller. Tapper blev opererad i måndags och får bara gå 5 minuters promenader och göra det "nödvändigaste". Fina fina Tapper! Det är, för er som inte vet, patellan (knäet) som hoppar ur led titt som tätt och det har nu rättats till med hjälp av operation. Ca 2 månaders rehab väntar nu och när han är ok i detta benet så ska vi operera det andra också. Det är glappt i det knäet också (men än har det inte hoppat ur led) och i enlighet med veternären så är det lika bra att fixa till det nu så det inte påverkar ännu en jaktsäsong.

Finfina Tapper, samma dag som han kom hem från "sjukan"
Nu är bandaget borta och han stödjer bra på benet. Bara man inte går för fort, utan det är snigelfart som gäller nu. Nu är det ordentligt med hjärngympa som gäller eftersom det inte blir motion alls de närmsta månaderna.
De andra hundarna har inte heller fått så mkt aktivering.... tyvärr. Jag har inte hunnit med så mycket som jag hade hoppats på denna veckan. Men idag fick dom sig i alla fall en rejäl promenad! Det blev dom glada över. Det har regnat så mycket i veckan också så långprommisar hade nog inte varit så angenämt ändå :P

Det regnar nu igen.... ställer inte dagens ridning. Har ändå ingen energi till att göra något mer....

Förra veckan var jag på kurs med facket. Vi var i Uppsala och en dag i hallstavik på studiebesök på Holmen Paper. Det var rätt så kul, om inte annat så fick vi bo på fint hotell, äta god mat och träffa roligt folk :)
Samma dag som vi skulle åka hem stannade vi till lite snabbt och tittade på Uppsala domkyrka. Det var synd att vi inte hade så mycket tid på oss, jag hade kunnat gå där i evigheter kändes det som! SÅ vackert! Jag hade tyvärr ingen kamera med mig, för den hade någon glömt på jobbet... vad den nu gjorde där?

Kollade precis på Sex and the City 2! GUD så bra den var! Jag älskar alla karaktärerna och när filmen slutade kändes det så sorgligt..... The End... no more girls.... Fast filmen hade nog varit ännu bättre om jag sett den i sällskap med mina finfina vänner! Saknar er så mycket, extra mycket nu!
bilden hämtad från imbd.com


Har inte mockat i stallet ännu... som sagt, ingen energi... kanske borde gå ut och göra det i alla fall. Städa kan jag göra en annan dag ;P


//Sarah med flock


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar