lördag 25 augusti 2012

Sommartider, hej hej Sommartider!

Uppdatering, nu är det mina foton som återigen syns här till vänster =)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Ok, jag börjar med att informera om att de instagram fotona som syns till vänster INTE är mina foton... Jag begriper inte riktigt vad som hänt. Från början syntes mina foton, nu är det tydligen någon annans som visas. Skumt, ska försöka reda ut det i alla fall...

Semestern är slut och verkligheten kom som ett knytnävsslag i magen när jag första arbetsdagen fick kliva upp 04.45. Hade varit mkt behagligare att starta första veckan med några eftermiddags pass ;) Steget från att ha sovit till (i genomsnitt) 10.00 varje dag i fyra veckor, till att kliva upp före f-n och dessutom behöva prestera(!)  var ganska stort! Sjukt jobbigt, men man vänjer sig fort.

Semester har varit ganska lugn, men ändå innehållsrik tycker jag. Vi har egentligen inte gjort något speciellt, förutom att renoverat klart vårt "nya" gästrum (äntligen, efter typ 3 år). Jag blev nöjd och nu kan vi ta emot massor  med gäster! =) Det har blivit lite restaurangbesök, besök hos vänner, allmänna slappardagar, gräsklippning och "smakat" på kopiösa mängder vin! Och efter att ha gått igenom systembolagets alla ekologiska viner, är fortfarande favoriten Ecologica och Organics. Då vet jag det och kan fortsättningsvis hålla mig till dessa underbart goda och vita viner. För rött vin smakar äckel och slime och det kommer jag aldrig att ta i min mun mer, ekologiskt eller inte... BLÄÄÄÄÄÄ!!!!

Första helgen i augusti var vi på Nordiska Mästerskapen för Islandshästar och visade "islandsfolket" att det finns fler raser som faktiskt också kan tölta ;) Vi hade med oss Saddlebred (såklart), standardbred (Amerikansk travare) och Kentucky mountain horse. Det var sjukt roligt att rida inför tusentals åskådare som tjoade, applåderade och jublade! Först var jag rysligt nervös, men väl inne på tävlingsarenan släppte allt och jag hade enbart roligt! Det roliga med detta är att jag typ aldrig har töltat, hästen jag red på hade jag aldrig ridit på innan (förutom dagen innan då jag fick försöka "hitta knapparna"), jag har aldrig ridit någon uppvisning någonsin och HATAR egentligen när folk glor på mig när jag rider... Så börjar jag på NM, haha! Men det är som Jonaz sade: "Nu har du ju gjort det värsta, går det åt skogen inne på banan så finns det inte så mycket värre saker som kan hända". Sant, så sant. Så hädanefter när jag blir nervös på tävling eller annat så ska jag tänka på att jag faktiskt ridit på NM för Islandshästar och det gick ju kanonbra! Vad gör det då om man gör bort sig på en lite klubbtävling?! =)

Jonaz Frändén/Kentucky Mountain horse, Therese Larsson/American Saddlebred,
Jag /Standardbred, Anna-Lisa Lundqvist/Standardbred 

Anna-Lisa och Jag på hästarna Marlyn och Kaiser

Jag & Kaiser (som jag förövrigt blev tokkär i!) Observera att jag töltar fram
utan att hålla i tyglarna, det verkade imponera lite om man går efter jublet ;)


Kaiser och jag igen

Här är vi då hela gänget å banan. Jag har nog aldrig haft så roligt,
det kanske syns på smilet ;)
Therese och Dolly 

Tre snygga rumpor (då menar jag hästarnas såklart)
Fotona ovan är tagna av Therese's duktiga sambo Jon och hans föräldrar som också var med, Andreas Hedlund var speaker och berättade om raserna. Vilket team vi var och vi hade grymt roligt, jag hoppas det blir fler gånger! =)




2 kommentarer:

  1. Grym du ar (och snygg på hastryggen)! Nej nu finns det inga granser langre, imponerande!!

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt ni gjorde showen!

    kram Erika

    SvaraRadera