fredag 5 augusti 2011

Dagens dilemma....plastburkar

Mycket av det man köper i matvaruaffären är förpackat i plastburkar. Jag har fått lära mig, sen jag var liten, att diska och spara burkarna. Dom går ju att återanvända till ganska mycket! Jag gör det, sparar och återanvänder. Men man slutar ju inte att handa och fabrikörerna fortsätter att förpacka i burkar, vilket resulterar i rätt så många burkar! Mitt "burkskåp" (ja jag har faktiskt ett ganska stort köksskåp tillägnat enbart plastburkar) börjar bli överbelamrat! Jag använder ju inte ens hälften av de burkar som skåpet inhyser och ändå fortsätter jag att spara på dessa burkar! En del har tom fått flytta in i vårat skafferi... 

Så, dagens dilemma är alltså:
Hur många burkar behöver man spara?
Mitt samvete klarar nog inte av att slänga dem, så vad gör man då???  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar