söndag 31 juli 2011

Då var det bestämt

Han får heta så som han heter i stamtavlan. Allt för enkelhetens skull. Jokk (uttalas Jåck) alltså... som bärdrycken. Tyvärr har dock uppfödaren stavat fel och egentligen heter han Jock, men han sa att det var efter bärdrycken. Lite trist tycker jag, men jag kommer stava Jokk i alla fall. 

Han verkar ha anpassat sig bra till sitt nya hem, andra "vild"hundar i hemmet har nog underlättat en aning. Tack min älskade Samba för att du hjälper mig att uppfostra den nya vilden! =) Han har enormt mycket energi, som sen helt plötsligt tar slut. Precis som en vanlig valp, men man glömmer fort hur det egentligen är... alldeles underbart. Glädjen när valpen faktiskt kommer till mig när han är osäker på något, att han lägger sig vid mina fötter när det är dags att vila lite. Buset som lyser i ögonen och envisheten i att konstant slita ner filten från soffan för att sedan bara låta den ligga på golvet. 

Det är härligt med valp! 

Idag gick vi förbi Tappers grav. Jag hade tänkt göra ett kors, eller måla text på en sten eller liknande. Men det har inte blivit av ännu, har lite dåligt samvete för det. Men jag tänker på honom varje dag och en målad sten ger mig inte honom tillbaka. Men det ska bli av, jag tycker det känns bättre då. Blir som mer en riktig grav på nåt sätt.


Eddie (troligtvis) har tuggat sönder fjärrkontrollen till satellitmottagaren, den fungerade en stund efter det men för en vecka sedan gav den upp helt.  Blev grymt less på att springa fram till TV'n varje gång jag skulle byta kanal   (i och för sig så slapp jag ju Agne's evinnerliga zappande mellan kanalerna, alltid nåt positivt) så jag beställde en ny mottagare. Hämtade ut den idag och har installerat den. Den är mycket snyggare än den gamla och har en kontroll som fungerar! =) 

Nu säger jag godnatt, Jokk har precis fått en nattrastning och det är dags att sova. Det blir ju rätt så tidiga mornar, kl.05.00 vill han ut. (fast idag fick jag sovmorgon ända till kl.06.00!) Jag beger mig nu till soffan för att inta sidoläge framför TV'n med hundar över hela mig =D


Eddie tycker om solen, solen lyser genom fönstret på soffryggen.
Valet av sovplats är inte så svårt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar