fredag 3 juni 2011

Det man inte orkar göra idag, kan man alltid göra i morgon...eller i övermorgon

Startade upp dagen lite lugnt, hund promenad och sedan kaffe i hammocken, innan jag åkte in till stan. Köpte det nödvändiga och vände hemåt. Svängde in och hälsade på Lena ute på Brännö. Solen stekte, vattnet var kallt även fast hennes termometer visade 20 grader. Nåt måste vara fel på den...
Vi prövade fiskelyckan och det gick väl sådär. Jag fick ett napp, en liten fisk som vi inte lyckades artbestämma så vi släppte tillbaka den igen.

Åkte sen hem och skulle börja med att sätta dit den tredje (nedre) tråden på den hagen som det är tänkt att Flamma med tillhörande föl ska gå i till en början. Efter jag skruvat i 4 isolatorer tog batteriet slut på skruvdragaren. Gick in för att byta batteri men orkade inte fortsätta sen, så jag gör det i morgon...
Slafsade i mig lite svenska jordgubbar och grädde (MUMS!!), medans jag studerade Tapper när han stökade om i sin bädd. Uppenbarligen fick han inte sin pläd att ligga tillräckligt bra, det tog lång stund innan han blev nöjd och kunde lägga sig ner!

Hittade en rolig bild som jag tror de flesta "DP" ägare känner igen sig i lite då och då ;)

Som tur är har Eddie faktiskt aldrig tuggat sönder en enda sko, däremot ger han sig gärna på soffkuddarna när han tycker att han haft tråkigt lite för länge, ett par timmar eller så ;-P

Nu är det dags för mig att för en gångs skull sätta mig ner framför tv'n! Det var evigheter sedan jag gjorde det. Ska kolla filmen "Varg", få se om den är så bra som dom säger....

Ska äta pommes med ketchup och vitlöksdressing, fasen så gott!!!!

Ha det gott
//Sarah



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar