tisdag 11 mars 2014

Någongång mellan 09.00 & 12.00...

Det är då sotaren tänkte besöka oss. ÄR det bara jag som retar mig på att jag ska finnas tillgängling i 3 timmar, utan att veta när han behagar dyka upp? Dagar som dessa, när jag jobbar em, är dessa 3 timmar ganska så värdefulla för mig. Faktiskt! Den långa hundpromenaden får vänta, likaså ridningen... Jag har faktiskt ingen lust att kliva upp för f-n för att hinna med det heller.. bara för att den där jäkeln inte kan bestämma sig för vilken tid han vill komma...! Nåväl, nog om detta.

Igår blev det ett besök på Läckeby djursjukhus. I lördags kväll upptäckte vi att Eddie inte riktigt villa lägga tyngd på sitt högra bakben. Letade efter en tagg i tassen eller liknande, men kunde inte hitta något. Eftersom han är ganska så fjantig och får ont "lätt", så tänkte vi att det nog går över. Men söndagen var det värre, då höll han uppe benet helt och hållet och i måndags morse ville han knappt ut och kissa. Han bara låg i sin bädd och såg allmänt plågad ut. Så det blev en akuttid i Läckeby. Först trodde veterinären att det kunde vara en korsbandsskada. När hon nämnde korsbandet fick jag ont i magen. Inte en gång till! Nog för att Tapper hade en knäskål som hoppade ur led, men ett knä är ett knä oavsett om det är korsband eller knäskål. Jag vill inte gå igenom den proceduren en gång till! Röntgen visade dock ingenting. Han är lite svullen i knät och har en inflammation. Troligtvis har han stukat knät. Nu är det i alla fall smärtstillande/antiinflammatoriskt som gäller. (Lite microströmmar och vallört får hjälpa till på vägen också). Han ska även hållas i stillhet i 14 dagar. "Endast rörelse under kontrollerade former".
Jag önskar mig själv lycka till med den uppgiften!





Nähä, dags att fortsätta vänta på sotaren... Han har 2 timmar på sig...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar