onsdag 14 augusti 2013

Hösten är på intågande.

Ute regnar det och åskan mullrar. Så har det varit i några dagar nu. Värmen är nu borta. 10 grader på natten nu, jämfört med 20 grader förra veckan. 13 grader i denna stund, jämfört med 25-30 grader förra veckan. Lite vemodigt är det alltid när sommaren är på väg bort, även om hösten hör till en av mina favoritårstider! Jag älskar att vara ute i skogen när det är friskt och svalt ute! Allting blir lättare, hund och häst träning kan snart utföras på "normala" tider istället för tidig morgon och sen kväll. Flugor och insekter försvinner och förpestar inte tillvaron längre ;) Alla årstider har sin tjusning, men hösten är nog den som är den vackraste =) Dock så slår inte den småländska hösten den underbart vackra hösten i "mitt" älskade Norrland!

Igår red jag bort till våra grannar med Kaiser. Dom har tre små flickor som tycker om hästar. En av dem är alldeles för lite för att rida, så hon får nog vänta något år till. Men hennes storasystrar fick rida lite längs med vägen. Snälla, fina Kaiser skötte sig alldeles utmärkt såklart! En riktig störtskur kom det såklart också, så vi fick ställa oss under ett träd en stund. Jag blev alldeles dyngsur! Men, efter regn kommer sol och man torkade ganska snabbt. Flickorna vara glada och ville rida mera.
Minns när jag var i samma ålder och red första gången. En kittlande känsla var det att sitta så högt upp på en stor häst (i själva verken en liten ponny). Jag blev blixtförälskad i hästar oc h sedan var det bara att vänta på att bli stor nog att börja på ridskolan.
Nu sitter jag här, på en gård. Med alla min djur omkring mig och mina älskade hästar i hagen utanför fönstret. Tänk så det kan gå, när ens föräldrar slänger upp en på en ponny ;-)



Snart, snart är det höst på riktigt...




Önskar er alla en fin dag
//
Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar