fredag 11 maj 2012

Ett lite smågnälligt inlägg...

Så var då Jokk badad och fin inför morgondagens utställning. Tycker det är lite krångligt att bada honom inne i toaletten, så passade på att blaska av honom ute nu när det är så varmt. Drog in trädgårdsslangen in till badrummet och skruvade på kopplingen på kranen. Vred igång och "psfhss" sa det! Kopplingen lossnade och vattnet sprutade över hela mig. Efter många misslyckanden lyckades jag dock göra en specialanordning á la Sarah - lite silvertejp, sån där vit "krantätnings-tejp" (eller vad det nu heter) och ett jäkligt snabbt fingerarbete. Tur hunden är snäll och gillar att bli badad så man kan arbeta snabbt. Precis när jag lyckats skölja bort allt schampoo så lossnar skiten igen! Då tappade jag tålamodet och sket i att balsamera. Nu är ju inte han någon hund med lång och trasslig päls, så balsam är egentligen inte nödvändigt. Men pälsen blir lite blankare och hålls ren längre. Kanske, kanske fuskar jag med pälsglans ikväll ;-)

Vi har en varmvattenberedare, den står i pumphuset och ska installeras där. Då kan man bada hundarna där inne. Varmvattenberedaren har varit på väg att installeras ett bra tag, men verkar inte vara prio 1 på listan i alla fall. Jag själv har ingen aning om hur man gör, känner ibland att jag skulle behöva utbilda mig till bilmekaniker, VVS'are, elektriker, snickare... Ja, en massa mer utbildningar hade varit rätt bra att ha också. ;-) Jaja, hunden är ren och fin nu i alla fall!

Dags att fixa det sista inför i morgon, sen ska nog unghästarna få byta hage. Nu har dom vant in sig på gräs ett bra tag och det är dags att flytta till sommarhagen. Flamma får flytta in i "unghästhagen" några dagar och på onsdag åker jag med henne till seminstationen för att betäcka henne med USA hingsten jag nämt i ett tidigare inlägg. Hon ska sedan få gå på bete ett tag hos Therese och kommer hem i augusti, om allt går som planerat. Ska bli oerhört spännane att se vad som blir av det fölet =)


Önskar er alla en trevlig helg! Min kommer bli både hästig och hundig =)

1 kommentar:

  1. Lycka till på utställningen och med hästen:)

    SvaraRadera