tisdag 15 november 2011

Sjuk, sjukare, sjukast

Inget jobb för mig idag... inte igår heller. Fick världens migrän anfall på jobbet och gick hem efter bara en timme. Sov till 21.00 och gick upp och åt lite. Gick sen och sov igen. I dag när jag vaknar så är jag totalt tilltäppt i hela huvudet känns det som. Feber, täppt näsa, trött och huvudvärken börjar göra sig påmind igen. Så jag väljer att stanna hemma under filten.

När vi sjukanmäler oss ska vi alltid ringa till något som heter MedHelp. Där får man prata med en sjuksköterska, som frågar hur man mår och hur länge man tänker vara sjuk. Dom brukar, om dom inte pratar bebisspråk med en, vara allmänt otrevliga tycker jag. Ungefär som att besöka akuten, dom är mest besvärade över att behöva ta hand om en patient.

Idag när jag ringde, fick jag prata med en jättetrevlig sjuksköterska som ordinerade mig vila, mycket vätska, många filmer och massor med choklad! Fler sådana sköterskor till vården TACK!!'

Jag ringde, med en gång, till min kära sambo och meddelade vad sköterskan sagt. Så nu hoppas jag att det kommer hem flera kilo med choklad! Under tiden jag väntar så ska jag fortsätta slappa under filten...
Hoppas ni mår bättre än jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar