torsdag 27 oktober 2011

En annorlunda upplevelse

Jag har haft världens konstigaste sjuka, om det nu var en sjuka?!?
I tisdags morse kl.04.00 gick jag hem tidigare från jobbet. kände redan på väg till jobbet att något hände i kroppen. Ett plötsligt illamående dök upp, men försvann sedan lika snabbt. Väl framme på jobbet kom det tillbaka igen. Nu skulle man ju kunna koppla ihop illamåendet med att jag faktiskt var på väg till jobbet, men det är inget vanligt fenomen att bli spyfärdig var gång arbetet kallar. Kände mig inte riktigt ok, inte alls faktiskt. Mådde illa, men ändå inte. Inte "spy-illa", men så där att man undrar om man kanske snart ska behöva springa på toaletten. Det behövdes, som tur var, inte. Jag beslutade mig ändå för att gå hem. Var frusen och kände mig yr. Hade dock ingen feber. Väl hemma somnade jag gott vid kl.05.00. vaknade vid 12.00. Mådde lika dåligt då... Ville inte äta alls, fick i mig lite filmjölk. Fixade det dagliga bestyren, extra jobbigt idag pga illamåendet. Agne kom hem från jobbet med samma symptom som jag hade, fast han var lite sjukare än mig, beror nog på att han är karl & alltså lite klenare. Jag stannade hemma från jobbet kommande natt också, kändes bäst så eftersom jag till och från mådde skitilla. Somnade vid 23-tiden och sov till typ kl. 12 dagen efter. Snacka om bebisdvala! I går gick jag i alla fall tillbaka till jobbet, även om jag fortfarande kände mig lite småkrasslig, men det bättrade på sig under natten. Idag är jag mest seg och trött, vilket nog beror på nattjobb. Var det en magsjuka som var på G, men aldrig riktigt bröt ut? I alla fall så har jag inte varit med om något sådant förut.


Just nu sitter jag och klickar mig runt på olika western-sidor. Bara för att det är roligt. Sitter och velar på om jag ska köpa en jacka eller inte... Tycker den är så jäkla snygg! Men lite dyr....



På ryggen är denna text broderad i rosa.



1200:-  Är det värt det?? Det tål att tänkas på....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar