måndag 25 juli 2011

Det finns många fördelar med min utbildning...

En av dessa är att jag under min praktik träffar så många nya och underbara människor! Igår var jag och masserade i ett härligt stall med underbart trevliga och öppna människor! Med en del människor är det som att man känt varandra hela livet, så kändes det med de jag lärde känna igår! Är det inte härligt när sådant inträffar?! 

I morgon åker vi till Hyltebruk (eller någonstans åt det hållet i alla fall) och hämtar en jämthundsvalp. Jag har ganska blandade känslor kring det. Har lite svårt att tillåta mig att glädjas åt det... Känns nästan som att det gått för fort. Lite "ut-med-den-gamla-in-med-den-nya" känslan.. Det är ju dock inte på det viset. Men vi har diskuterat det fram och tillbaka och det känns ändå rätt. (Även fast vi båda helst vill ha våran älskade T, Åh jag saknar honom så mycket!) Nu är rätt i tiden att skaffa ny valp, då vi båda har semester några veckor till (Nåja, jag har bara en vecka till) och kan ägna mycket tid till den nya familjemedlemmen. Jag känner heller inte för att skaffa valp om någon månad... Då är det vinter. Vill inte ha valp då! Så det får bli nu. Tror vi har fått tag i en bra valp, fin stamtavla med bra föräldrar. Pappan verkar grymt duktig. I alla fall om man ska tro på jaktprovsresultaten och uppfödare! Ja, fortsättning följer, såklart...

Namn?? Ja det har vi inte ens diskuterat... 


Idag hade vi clinicmöte hemma hos mig. Det var trevligt, vi diskuterade fram och tillbaka om att ordna lite olika aktiviteter. Nu blev jag taggad igen. Känner mig "dubbel-taggad" efter att både sett Elise Nilsson arbeta med sina hästar och nu kanske vi i KWR hittar på lite fler roliga saker!? Spännande!

//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar