söndag 22 maj 2011

Tredje gången gillt!

I morgon lämnas Tapper in på OP.  Det blir tredje gången han opereras...Jag hoppas att det kommer gå bra! Vi känner att det är det enda rätta att göra, att i alla fall försöka. Enligt Vet. kanske han inte kommer kunna att jaga, men fungera som sällskapshund... Men vad är en sällskapshund? Är det en hund som ligger i soffan hela dagarna och har ett värdelöst tråkigt liv, eller är det en hund som följer med på skogspromenader, en hund man spårar med, drar med, cyklar med, simmar med?? Om en sk. sällskapshund klarar av det, borde den klara av att jaga också. Kanske inte två dagar på rad, men väl varannan - var tredje dag och då är vi nöjda! Så, vi gör ett försök! Jag tror på det här, jag tror det blir bra! Svullanden har gått ner och han verkar inte ha ont längre. Så håll tummarna allihopa för att det här ska bli bra!!!

I veckan  var jag på den första praktikträffen med Equicare. Vi höll till på Osaby säteri, strax utanför Växjö. Jag har lärt mig så otroligt mycket och det har varit väldigt intressant! Det var också skönt att få det bekräftat att mitt sätt att träna hästar och mina tankar kring det hela inte är fel! Egentligen visste jag ju det, men nu vet jag varför jag gör som jag gör. Jag har ju inte haft riktig koll på muskler och hur de samarbetar, men nu när man vet det får man också en större förståelse för saker och ting. Att hästen jobbar i form är så viktigt för att all muskler ska kunna jobba på rätt sätt. Det var också väldigt trevligt att träffa alla nya människor, jag ser redan fram emot nästa träff som är redan om några veckor! Tyvärr infaller den bara några dagar efter det är beräknat att Flamma ska föla, jag hoppas att hon fölar "på dagen" eller ännu bättre, några dagar tidigare! Annars blir det lite probem för mig, kanske får pendla den veckan... ? Jag får se hur det blir...

Nu är det dags för mig att fortsätta plocka sten i hagen, jag har faktiskt inte mycket kvar. Plockade en hel del igår och nu har jag sådan träningsvärk i benen efter allt böjande!! Men skam den som ger sig, måste få detta klart så jag kan sätta igång att laga stängsel!!!



//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar