tisdag 24 maj 2011

Och han lever!!!

Ett kort inlägg bara för att uppdatera.
Vi lämnade Tapper på Läckeby igår, med vetskapen om att det kanske var sista gången vi sågs.... Åh, fyyy det var så hemskt! Vi gick omkring och var nervösa hela dagen! Tillslut när telefonen äntligen ringde, fick vi veta att allt gått jättebra och knäet hade klarat sig utan någon påverkan alls från stukningen (eller vad det nu var) han gjorde för någon vecka sedan! Led- och korsband såg jättefina ut och dom har nu flyttat ner senan, som knät fäster i, ca 1 cm (!) för att sträcka upp och förhindra glappet som inte riktigt försvunnit. Nu ska det hålla enl. vet! Jag känner mig just nu som världens lyckligaste människa!! Åh, så underbart att få börja om med rehabiliteringen, åh så härligt det ska bli med en underaktiverad hund som tuggar sönder saker!!! =D
Jag var förberedd att han inte skulle komma hem mer, men ändå.... någonstans inom mig så visste jag hela tiden att OP gått bra!!! Underbart och fantastiskt!

Tusen tack Camilla på Läckeby djursjukhus för allt du gjort för vår hund!! Vi kommer vara dig evigt tacksam!



Mitt i all röra om Tappar har jag ju glömt bort att uppdatera om Samba. Jag gör en lång historia kort, hon började tappa klor och det blev konstaterat (förra veckan) att hon drabbats av en autoimmun sjukdom. (som förkortas SLO, men jag minns inte hela namnet) Hon kommer nu att äta Prednisolon (kortison) resten av sitt liv... Men kan man lösa det problemet på det enkla sättet så är jag glad för det! Hon mår bra nu igen, verkar inte ha ont längre och det gör mig ännu gladare!


Ha det gott

//Sarah

1 kommentar: