måndag 21 mars 2011

Då var det dags igen...

Det kommer alltid utan förvarning, sköljer över mig som en tsunami och spolar bort alla lyckliga och bra känslor och tankar. Ungefär en - två gånger om om året drabbas jag av en helt otrolig hemlängtan! För ungefär fem minuter sedan drabbades jag igen... Och jag vet att den känslan kommer hålla i sig ända till jag åker upp till norrland igen. Jag behöver en vecka då och då i närhet av det som en gång var mitt liv. Jag behöver få höra lite Pitemål, flumma ihop med vännerna, gå på stan och shoppa, åka förbi min gamla skola och tänka "Ja, där spenderade jag tre av de bästa åren i mitt liv".
Jag har ju i och för sig en typ av hemlängtan nästan jämt, men den "vanliga" längtan går att leva med. Denna typ, som kommer ibland, går inte att strunta i. Det brukar lätt kunna lösas med att jag faktiskt åker upp, men denna gången kan det bli lite problem med det... Har allt för mycket att göra de närmsta månaderna.
Kanske jag kan åka på min semester??? Jag får nog titta lite närmare på det...

Jag kommer i alla fall att få en välförtjänt semester om ungefär en vecka! :) Idag ska jag till Västervk och simma med Tapper och då ska jag samtidigt in på Apoteket och köpa solskyddskräm. Det närmar sig snabbt nu och vi kom på att vi inte har någon resväska!! Så jag ska kolla lite på det också. En resväska kan vara bra att ha när man reser till ett annat land. Ja, när man reser överhuvudtaget ;)


Jenny och Jag





//Sarah


1 kommentar:

  1. Men åh! Vad snällt du skriver om mig <3 Jag saknar dig! Du har funnits med i det roligaste jag gjort i livet. Du är så himla bra! längtar till sommaren :)

    SvaraRadera